Her har du nogle informationer om, hvordan undervisningsforløbet er sat sammen på Raahauges Køreskole.

Teoriundervisning foregår i vores lokale på Hovedgaden 23 i Tinglev

Du bliver hentet og sat af hvor det passer dig bedst når du skal ud at køre. Hjemme, ved din skole/arbejdsplads, stationen eller hvad du gerne vil.

Der er INGEN BETALING hvis du melder afbud pga. sygdom eller lignende uforudsete ting. Har vi misforstået en aftale og jeg venter forgæves, opkræves du INGEN BETALING. Vi kan vel alle lave fejl 😊.

Grundpakken du betaler for, indeholder den mængde undervisning som loven kræver.

Du får også adgang til online teoriundervisning hvor man kan repetere hvad man har lært. Der er masser af billedprøver som hjælper én til at være godt forberedt til teoriprøven.

Har man brug for ekstra køretimer, skal der selvfølgelig suppleres til denne pakke. Nedenfor kan du se, hvad grundpakkens indhold er.

Grundpakkens indhold

• Teoriundervisning 29 lektioner
  • 4 lektioner på manøvrebane (Kravlegård)
  • 16 lektioner på vej
  • 4 lektioner på køreteknisk anlæg (Glatbane)
  • Adgang til online teoriprøver

Dertil kommer lægeattest, førstehjælpskursus samt prøvegebyr og lån af bil til køreprøven.

KØREKORT TIL 17. ÅRIGE

Der er vedtaget en lov som giver 17. årige lov til at erhverve kørekort. Man kan påbegynde undervisningen 3 måneder før man bliver 17. Indholdet og varigheden af undervisningen er den samme som for 18 årige. Når man har fået kørekortet må man imidlertid kun køre bil når man på forreste passagersæde har en ledsager der er mindst 30 år gammel og har haft kørekort i mindst 10 år. Vedkommende må de sidste 10 år ikke have været frakendt førerretten betinget eller ubetinget. Vedkommende skal selv være i stand til at køre bilen. (Må ikke være påvirket af alkohol eller narko)

Det er ikke tilladt at forældre eller andre øver kørsel med en der ikke har kørekort, på offentlig vej. Dette er forbeholdt kørelæreren.